Oldalak

2012. szeptember 5., szerda

Túrós csuszát kéne enni...

Ismét a fene haspók énem került a billentyűzet elé...

A múltkor - najó már majd egy hónapja - egy kiadós katzenjammerből - na nem a szöszi énekesből és eggyütteséből, hanem abból a fejfájós fajtából -  próbáltunk kilábalni, ehhez egy étterem teraszát vettük igénybe, kávé és almafröccs formájában próbáltunk magunkhoz venni az erőt és biztosítani a megfelelő hidratáltságot...

Mikor már elég erősnek éreztük magunkat az étlap felemeléséhez, nekigyűrkőztünk és rendeltünk egy-egy gyógylevest - biztos-ami-biztos alapon. Közben megakadt a szemem a túróscsuszán is, hát kértem egyet. Nem bántam meg, nem csak finom volt, de a gyomromnak is jót tett. :-)

El is határoztam, hogy készítek otthon is. Nem is bonyolult.
A tésztához jóformán semmi nem kell, csak liszt és tojás.
30dkg liszthez három tojást és egy tojássárgáját tettem, egy csipet sót és pár csepp olivaolajat kevertem, hogy szép fényes legyen.
Összegyúrtam, hűtőben egy órát pihentettem, nyújtottam vagdaltam és hip-hopp kész lett a nyers tészta.
ilyen lett a nyers tészta
 Bő 20 percet főztem,  majd lecsöpögtettem, leöblítettem. Serpenyőben kb 2dl tejfölt és egy jó adag apróra kockázott zsíros szalonnát melengettem össze. Ebbe a szalonnazsíros tejfölös keverékbe beleforgattam a friss tésztát.


forrás közben


mehet a sütőbe

Az egészet áttettem egy kisebb tepsibe, szépen elegyengettem, kb. 30 dkg túrót morzsoltam rá és kicsit összekevertem. Végül szórtam rá pár kanál szalonnapörcöt (ezt a tésztafőzés közben készítettem, a szalonnát üvegesre pirítva) és betoltam a grill alá, hogy a széle kicsit megpiruljon és a szalonna is tovább izzadhasson.

és el is készült.
 Nagyjából ennyi az egész. Tényleg nem bonyolult és ráadásul finom. Jó étvágyat! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése