Oldalak

2015. november 9., hétfő

Tisza-tavi képek

"Jóóónápot!" :-)

Egy remek tisza-tavi hétvégén vagyunk túl, volt minden ami kell.
Jó társaság, szalonna-kolbász, sör-bor-pálinka.
Napsütés, hangulat, jégmadár, vadlibák és persze halak.

Persze volt szívás is. A szürkületben kicsit eltévedve, fejlámpával kerestük a hazavezető "északnyugati átjárót",  másnap akadtunk fenn homokpadon, sőt a végére a pálinka is elfogyott...

Jöttek csukák, ha nem is sok, de azért minden napra akadt néhány. 
Már akinek, mert én két napig betliztem, de azért a végén megérkezett a "túra hala" vagy mi. :-)

Szóval én az első két napon csak mint kormányos ténykedtem, persze jutott idő teát főzni, szalonnát vágni, erőspaprikát kóstolni vagy csak úgy bambulni... Dobáltam-dobáltam, de valahogy nem jött a hal. Társaim fogtak egy-egy csukát, néha kis balinok is beugrottak, szóval nem unatkoztunk.

Vízeresztés kezdetén érkeztünk, a vízszint még alig csökkent és meleg is volt. Tömegével úszkáltak a kishalak, ennek tudtuk be a csukák mérsékelt érdeklődését.

Az utolsó napon végül nekem is beköszöntek a halak, egy bugylicsukát már visszaengedtem, majd a nádszélbe dobott villantóra pár tekerés után éles ütés érkezett. Bevágás és minimális ellenállás követte.

Már meg is állapítottam, hogy "na ez is valami kaszakő lesz", de mire a csónakhoz ért megnőtt. :-) Aztán mire a csónakot észrevette, meg is erősödött, mert hirtelen zsinórt kért, majd bújj-bújj-zöldágot játszva többször a csónak alatt próbált átúszni. Rutinos róka lehetett.
Ezeket a kitöréseket eleinte jóformán csak követni tudtam, de ahogy a hal fáradt, sikerült átvennem az irányítást, majd "nyakon csípnem".
Ilyenkor mindig örömmel nyugtázom, hogy a finom 4-18g-os pálcával is lehet jó csukát fogni. Sőt a finom spicc segít kirugózni a kirohanásokat, de az aljában azért van akarat, ha vissza kell fordítani a halat.

Szóval a hal is meglett - kerek 70cm -, végül egy jó szivar, vacsora és indultunk is haza....

Pár jobb/rosszabb fotót is sikerült lőni:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése